KADRA

kadra3
Elżbieta Wiśniewska

ELADyrektor Szkoły

Taniec klasyczny i techniki uzupełniające

 

  • Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Łodzi i Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie – specjalność Pedagogika Baletu.
  • Uczestniczka konkursu baletowego w Gdańsku w 1984 r.
  • Pedagog tańca klasycznego w Państwowej Szkole Baletowej w Łodzi w latach 1986/88.
  • Artystka zespołu baletowego Teatru Wielkiego w Łodzi w latach 1985/91.
  • Współzałożycielka Akademii Formy i Tańca ODORIKO, z którą związana była przez 14 lat do czerwca 2010. Współtworzyła spektakle taneczno muzyczne dla dzieci i młodzieży chociażby takie jak: „Jaś i Małgosia moje życie bez narkotyków” czy „Brzydkie Kaczątko”.
  •  Twórca choreografii, które na konkursach międzynarodowych otrzymywały główne nagrody: Chiny „I Festiwal Kultury i Sztuki-2004, Austria „XV Europejski Konkurs Tańca i choreografii-2009”.
  • Uczestniczyła w wielu kursach i seminariach z zakresu tańca klasycznego i jazzowego.
  • Kilkakrotnie prowadziła warsztaty taneczne w Austrii w Klagenfurcie.
  • Otrzymała dwukrotnie dyplom dla najlepszego instruktora tańca w Chinach i w Austrii.
  • Obecnie jest dyrektorem Niepublicznej Szkoły Baletowej- Szkoły SztukiTańca w Łodzi
Natalia Rybka

Taniec klasyczny, jazzowy oraz techniki wspomagające

  • Absolwentka Niepublicznej Szkoły Baletowej Szkoły Sztuki Tańca w Łodzi
  • Wielokrotna zwyciężczyni konkursów baletowych w całej Polsce
  • Uczestniczka Mistrzostw Świata w Portugalii
  • Laureatka nagrody Grand Prix przyznanej przez Związek Artystów Sceny Polskiej w 2013 roku
  • Tańczyła w repertuarze klasycznym, współczesnym, charakterystycznym
  • Odtwórczyni głównych ról w spektaklach Niepublicznej Szkoły Baletowej
  • Magister fizjoterapii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
  • Studentka na kierunku taniec ze specjalnością pedagogika tańca na Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi
Aleksandra Kozańska-Jóźwiak

Taniec jazzowy

 

  • Aleksandra Kozańska-Jóźwiak jest tancerką, choreografką i nauczycielką tańca, specjalizującą się w technice tańca jazzowego. Ukończyła studia choreograficzne na Akademii Muzycznej w Łodzi, jest również magistrem filologii angielskiej na Uniwersytecie Łódzkim. Uczyła się w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Przez wiele lat tańczyła w Zespole Tańca Ludowego Harnam, a następnie w zespole tańca jazzowego Teatr Domu Tańca. Technikę jazzową zgłębiała w zagranicznych szkołach:  Off Jazz Center w Nicei, Harmonic Studio w Paryżu czy  Pineapple Dance Studio w Londynie. W 2010 założyła własny zespół taneczny JazzinŁódź, z którym zrealizowała dwa pełnowymiarowe spektakle taneczne oraz wiele mniejszych form, które prezentowane były podczas różnych festiwali i konkursów. Za choreografię „Corpo” została nagrodzona w 2015 na Festiwalu Teatrów Tańca w Kielcach oraz w konkursie The International Jazz Open Festiwal w Pardubicach. Pracuje jako nauczyciel tańca jazzowego w Niepublicznej Szkole Baletowej w Łodzi.
Barbara Pieńkowska

Wiedza o Tańcu

  • Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego – Wydział Filologiczny.
  • Praca pedagogiczna i wychowawcza w Państwowej Szkole Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi w latach 1975-2006.
  • W latach 1987-2004 w kadrze kierowniczej szkoły,  a od 1987 do 1991 Dyrektor Naczelny.
  • Rok 1987 – prace przy nadaniu szkole imienia Feliksa Parnella.
  • Nauczyciel języka polskiego i wychowawca wielu roczników tancerzy klasycznych.
  • Przewodnicząca Państwowych Komisji Egzaminacyjnych do przeprowadzania matur.
  • Do chwili obecnej czynny egzaminator z języka polskiego w Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.
  • Studia podyplomowe z Zarządzania Oświatą.
  • Uhonorowana następującymi medalami, dyplomami i tytułami:
  • Srebrny Krzyż Zasługi
  • Medal Komisji Edukacji Narodowej
  • Zasłużony Działacz Kultury
  • Dyplomy i Wyróżnienia Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Iwona Brzezińska

IWONATaniec ludowy

 

  • Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego Wydziału Etnologii.
  • Absolwentka Studium Choreografii w Krakowie.
  • Wieloletni instruktor i choreograf Zespołu Pieśni i Tańca „Poltex”.
  • Dwukrotna mistrzyni Polski w Tańcach Polskich w Formie Towarzyskiej.
  • Dwukrotna zdobywczyni Pucharu Polski w Tańcach Polskich w Formie Towarzyskiej.

 

 

Ewa Kaczyńska
  • Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w Lublinie na kierunku fortepian.
  • Uczęszczała do Szkoły imienia Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie na profil rytmika.
  • Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi , kierunek rytmika.
  • W czasie studiów brała czynny udział w wielu warsztatach z różnych zakresów tańca i rytmiki, takich jak na przykład Warsztaty z baletu barokowego czy tez konferencje naukowe z zakresu rytmiki. Grała na wielu koncertach improwizacji fortepianowej i interpretacji ruchowych. Czynnie brała również udział w koncertach organizowanych przez Akademie takich jak cykl „Muzyka ruchem malowana”. Tańczyła również w projektach w Filharmonii Łódzkiej i Lubelskiej.
  • Obecnie nauczyciel rytmiki w Niepublicznej Szkole Baletowej w Łodzi oraz nauczyciel w Szkole muzycznej Yamaha.
Lidia Nowak

lidiaTaniec klasyczny i charakterystyczny

 

  • Tancerka, koryfej w zespole baletowym Teatru Wielkiego w Łodzi
  • Egzamin eksternistyczny w Szkole Baletowej w Warszawie
  • Tańczyła w całym repertuarze baletowym klasycznym, współczesnym, charakterystycznym jak i w partiach solowych.
  • Występowała na scenach w Niemczech,  Holadni, Belgii, Szwajcarii, Francji, Grecji, Egipcie, Włoszech, Turcji, Hiszpanii, Rosji, Brazyli i na Węgrzech.
  • Pracowała z takimi choreografami i reżyserami jak Witold Borkowski, Condrad Drzewiecki, Teresa Kujawa, Ewa Wycichowska, Antal Fodor, Gray Veredon, Laura Alonso, Lorca Masine i inni.
  • Pracowała  jako pedagog baletu w Teatrze Muzycznym w Łodzi.
Katarzyna Frant

Katarzyna Frant – tancerka, choreograf i nauczyciel tańca flamenco. Z wykształcenia terapeuta zajęciowy z ukierunkowaniem na terapię tańcem i animator kultury ze specjalizacją taneczną. Uczestniczyła w wielu warsztatach z zakresu choreoterapii, budzenia świadomości ciała i wyrażania emocji poprzez ruch. Dodatkowo ukończyła kursy choregraficzne i Roczną Szkołę Rebirthingu.

W latach 1998-2004 łącząc te umiejętności prowadziła zajęcia warsztatowe współpracując z Fundacją Rebirthing-Poland. W czasie Studium brała udział w międzynarodowym autorskim programie muzyczno – tanecznym Yoli Wesołowskiej i współtworzyła spektakl taneczny na podstawie tekstów Federico Garcia Lorca. W międzyczasie współpracowała z wrocławskimi zespołami tanecznymi wyjeżdżając na kilkumiesięczne kontrakty do Włoch i Japonii.

Pierwsze kroki w tańcu flamenco stawiała w roku 2001 w Centro del arte Flamenco Katarzyny Radułowicz i Szkole Flamenco Justyny Jarek we Wrocławiu. Równolegle przez kilka lat intensywnie uczyła się tańca afro u Afry Crudo i Assai Samby. Prowadziła warsztaty afro dance w Warszawie, Wrocławiu i Rzeszowie. Po 2007r. zdecydowanie w Jej sercu, duszy i ciele rozgościło się flamenco. W Polsce uczyła się u tancerek z Warszawy i Łodzi, m.in.: Marty Dębskiej, Agaty Teodorczyk, Anny Redlin, Agnieszki Przybyszewskiej. Umiejętności taneczne doskonaliła również u hiszpańskich nauczycieli podczas pobytu w Sevilli. Uczęszczała do Estudio Flamenco Juan Polvillo i Escuela de Flamenco Angel Atienza. Jej nauczycielami byli tacy artyści jak: Ana Cali, Mercedes Ruiz, La Lupi, Pilar Ortega, Virginia Delgado, Antje Herber, La Rubia de Jerez, Elias Morales Perez i Mateo Gallito. Przez kilka lat współpracowała z zespołami Gallito Band i Dos Gallitos. Brała udział w spektaklu Enamorada Elżbiety Walczak.

Po raz pierwszy z Niepubliczną Szkołą Baletową związana była kilka lat temu. Uczennice wykonujące choreografię, którą współtworzyła, zdobyły jedną z głównych nagród na konkursie. W roku 2017 pracowała w Szkole Tańca Salome. Na stałe współpracuje z Bałuckim Ośrodkiem Kultury BOK Rondo w Łodzi, prowadząc zajęcia z tańca flamenco dla dzieci i dorosłych.

TANIEC – moja miłość, jedyna niezmienna, która otuliła mnie i trzyma w swych ramionach od dzieciństwa. Wśród wielu przypływów i odpływów w moim życiu, jest jak kawałek stałego lądu pozostający pod nogami. Tańcząc otwieram moją szkatułkę zamkniętą od środka i uchylam rąbka tajemnicy o mnie samej.

FLAMENCO – pomaga mi wyzwalać się z posplatanych ze sobą uczuć i emocji, szukać ujścia dla przeżywanego bólu i radości istnienia, dla namiętności i niespełnienia zarazem, dla otchłani samotności i euforii oddania. Przerywający spokój duszy śpiew, rozbudza pragnienie wolności, poszukiwanie swojego domu, swojej ziemi i swojego „źródła”…

Lidia Kolbus
  • Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Łodzi i Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi – specjalność choreografia i techniki tańca
  • Otrzymała świadectwo ukończenia studium pedagogicznego pierwszego stopnia
  • Uczestniczka IV Międzynarodowego Konkursu Baletowego „Złote Pointy 2011”
  • Artystka zespołu baletowego Teatru Wielkiego w Łodzi w latach 2011-2017
  • Pracowała z takimi choreografami i reżyserami jak Giorgio Madia, Alexandr Polubentsev, Vasily Medvedev, Henryk Konwiński, Gray Veredon, Kirill Simonov, Maciej Pawłowski, Artur Hofman
  • Jako instruktor tańca klasycznego, modernu, tańca współczesnego współpracowała m.in. z Egurrola Dance Studio, Studio tańca Esculap, Family Dance
  • Współpracuje od wielu lat z firmą ,,Piruet” w przedszkolach na terenie województwa Łódzkiego i Mazowieckiego, gdzie szerzą wiedzę na temat baletu i opery. Występy te są taneczno-interaktywne do różnorodnej muzyki
  • Pracuje jako nauczyciel tańca klasycznego i modernu w Niepublicznej Szkole Baletowej w Łodzi.
Matylda Molińska
  • Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi; w trakcie nauki w szkole otrzymała stypendium Prezesa Rady Ministrów, uczestniczyła
    w XIV Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w Gdańsku oraz otrzymała tytuł laureata publiczności podczas VI Ogólnopolskiego Konkursu Baletowego „Najlepszy Absolwent Szkół Baletowych w Polsce 2007” w Szczecinie.
  • Ukończyła studia pierwszego stopnia na Akademii Muzycznej im. G.K. Bacewiczów w Łodzi (specjalność: choreografia i techniki tańca) oraz uzyskała tytuł magistra sztuki na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (specjalność: choreografia i teoria tańca); ukończyła także Studium Pedagogiczne w Akademii Muzycznej w Łodzi.
  • Od 2007r. zatrudniona w zespole baletu Teatru Wielkiego w Łodzi, obecnie na stanowisku koryfejki.
  • W latach 2012-2013 pracowała w Teatrze Muzycznym w Poznaniu.
  • Pośród licznych spektakli baletowych, wstawek operowych, operetkowych i musicalowych, w których występowała do jej najważniejszych partii należą:
    – Julia w balecie „Romeo i Julia” (muz. S. Prokofiew, chor. J. Makarowski),
    – Chora Dziewczyna w balecie „Carmina burana” (muz. C. Orff, chor. T. Juronics),
    – Orędowniczka w balecie „The Way of Life” (muz. H. Zimmer, chor. B. Szaleńczyk),
    – Zosia, Mada Muller w balecie „Ziemia Obiecana” (muz. F. von Suppé i M. Nyman, chor. G. Veredon),
    – Taniec chiński w balecie „Dziadek do orzechów” (muz. P. Czajkowski, chor. G. Madia),
    – Biała Kotka, Ruda Kotka w balecie „Kot w butach” (muz. B. Pawłowski, chor. V. Suska),
    – Jesień w balecie „Kopciuszek” (muz. S. Prokofiew, chor. G. Kawalec).